donderdag 16 oktober 2008

F*ck, ik punnik niet!*

Daar zit je dan. In je kekke pak dat je samen met je moeder hebt geshopt, terwijl je zorgvuldig hebt voorbereid wat je sterke punten zijn en je eventuele verbeterpunten. Jahoor, je zit te solliciteren! 'Kan ik misschien nog even gebruik maken van een toilet?', 'Eh, koffie alsjeblieft' & 'Ja, met geschiedenis kun je veel meer dan men in eerste instantie denkt!'. Je babbelt heen en weer, hebt je ingelezen in het bedrijf dus je weet wat je er interessant aan vindt, waarom je jezelf als nieuwe werknemer ziet en je weet ook al wat je gaat vragen aan het einde van het gesprek. Zij hebben zich op hun beurt over je CV en brief gebogen en bedacht wat ze van je willen weten om te bepalen of er wel of niet sprake is van een professionele match. Spanning en sensatie! En dan komt dat moment dat je voor het eerst even stilvalt. Er wordt gevraagd naar je hobbies... Hobbies!? Eh, die heb ik niet echt. Paniek slaat toe: want verder dan 'Normaal gesproken loop ik hard maar dat is al een tijdje niet echt meer gelukt' en 'Mijn vrienden zijn mijn hobby, ik drink graag een biertje enzo' kom ik opeens niet. Ik vergeet opeens mijn plezier in schrijven en fotograferen, in reizen en metroplattegronden. Het enige dat ik kan denken is: waarom punnik ik dan toch niet ofzo? Over concrete hobbyactiviteiten gesproken. Of dát nou echt geholpen zou hebben weet ik natuurlijk niet, maar één ding weet ik wel: het is de eerste keer in mijn leven dat ik er spijt van heb gehad niet op regelmatige basis te punniken! Misschien een leuke bezigheid in de trein op weg naar mijn nieuwe werk...

* Dank aan mijn tafelgenootjes vanavond voor deze quote!

5 opmerkingen:

Roelien zei

Ha zus,
Ach, je zou ook kunnen overwegen om kruiswoordraadsels op te lossen als hobby, of misschien volgende keer (als die er zou zijn) vertelllen dat je schoenen spaart?
Liefs Mei

Anoniem zei

Hm, ik weet niet of punniken een baan oplevert hoor... Maar je had natuurlijk wel kunnen zeggen dat Abdoel met z'n *&%#-smoel je hobby is. Anyhoo, who needs hobbies, je hebt de baan. Nogmaals van harte en sterkte vanavond met de rabarberstick (keep me posted)!

xxx je grote nicht (woehoe, beide werkende vrouwen nu!)

Anoniem zei

Nou zeg,punniken is heel gemakkelijk te leren hoor.Ik denk dat je werkende zus het vroeger wel gedaan heeft.Kunnen jullie samen in de trein oefenen.

Anoniem zei

En wie heeft mij aan de filatelie geholpen?? Je eerste aanzet tot een netwerk toch ? !!

p.z.p.= papa met postzegels

Unknown zei

haha punniken?? ik denk dat het punnikwerktuig al snel van frustratie door de trein vliegt ;) dat wil je je medepassagiers toch niet aandoen?

nog gefeli met je mooie en wel verdiende baan

liefs